"Himmel og jord skal forgå, men mine ord skal slett ikke forgå. Men den dag og time kjenner ingen, ikke engang himmelen engler, men bare min Far. Og som Noahs dager var, slik skal menneskesønnens komme være. For likesom de i dagene før vannflommen åt og drakk, tok til ekte og gav til ekte, helt til den dag da Noah gikk inn i arken, og de visste ikke ordet av det før vannflommen kom og tok dem alle, slik skal det også være når Menneskesønnen kommer. Da skal to menn være ute på marken, den ene blir tatt med, den andre blir latt tilbake. To kvinner skal male sammen på kvernen, den ene blir tatt med, den andre blir latt tilbake. Våk derfor! For dere vet ikke hva dag deres Herre kommer."
Matteus' Evangelium 24:35-42

"Løft deres øyne og se markene, de er alt hvite til høst!"
Johannes' Evangelium 4:35

søndag 13. januar 2013

Forord til bloggen

Denne bloggen ble opprettet 13 Januar 2013. Dette er en blogg hvor jeg kommer til å legge ut oppbyggende tekster fra Guds Ord. Noe som jeg har blitt styrket på selv, og ønsker å dele med andre. Andakter og andre skrifter kommer jeg også til å dele fra.

Guds Ord er levende og virksomt, ved å lese det får vi styrke til å leve i troen hver dag. Forsømmer vi det, vil troen etter hvert dø. Derfor er det viktig å ta seg tid til å lese, hver dag. Har man ikke tid, må man ta seg tid.
"Du sier kanskje at du på grunn av alle dine gjøremål ikke har tid til å ofre en éneste av døgnets tjuefire timer til å ta deg mat for din sjel. Men verden ville fremdels stå om Gud la deg syk et helt år!" (C. O. Rosenius)

Jeg har selv erfart at hvis jeg forsømmer Ordet i en periode, går det fort ut over det åndelige livet. Vi trenger å ta mat for vår sjel.
"Hør! Så skal deres sjel leve." (Jesaja 55:3)

Det er min bønn at denne bloggen må bli til hjelp og åndelig oppbyggelse for mine brødre og søstre i Kristus, og at den må være med på å vise ufrelste syndere veien til syndenes forlatelse og evig liv.
Ingen vet dagen eller timen for Herrens komme. Derfor må vi våke og være rede til å forlate denne jord hver dag, og ufrelste må omvende seg til Jesus mens det er nådetid. Herrens ærend har hast!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar